Världens roligaste bussresa

Helgen har varit härlig men nu är man skapligt trött... Min syrra och hennes kille, deras två barn och deras tre hundar har varit hemma här hela helgen! Kul, Jobbigt, Intensivt, Roligt, Läskigt, Spännande, Kul, Mysigt har det vart! 

Igår var jag inne i stan med nåra vänner på eftermiddan! Bussresan dit var nog det roligaste jag varit med om på länge! xD Okej, så här var det, det börja som vanligt med att jag är ute i väldigt god tid innan bussen ska komma. När jag borde gå ut till hållplatsen springer jag runt och letar efter kläder jag kan ha på mig, letar upp pengar, mobil och busskort, fixar håret och borstar tänderna. Sen kutar iväg till bussen och får såklart stå och vänta där länge eftersom bussen alltid är sen (Y)
När jag gick på bussen fick jag direkt syn på en väldigt gul tant med en väldigt grön basker som sitter på första sätet i bussen. Tantan var väldigt gammal och väldigt tantig, och som sagt väldigt gul xD men hon var så gul så att det krävs att man upprepar det flera gånger för att ni ska fatta hur gul hon verkligen var!
Busschaffören var som vanligt en gammal sur gubbe med grått hår och dubbelhaka, men det brydde sig inte den gula tanten om, hon tyckte han var så trevlig och satt och prata om hur mycket skatt man behövde betala i Sverige, hur det var att vara pensionär och vad alla rika gjorde med alla sina pengar. Busschaffören såg väldigt butter ut men höll ändå konversationen med den gula tanten i liv med några små nickningar och "mm" ord nån gång ibland. Busschaffören kom också fram till att de rika människorna nog la pengarna på hög vilket den gula tanten tyckte var onödigt! xD Busschaffören fick också veta en av den gula tantens hemlisar nämligen att hon aldrig hade fuskat med skatten! xD

Iallafall, bussen åkte vidare och kom till hållplatsen vid VretaGymnasiets ladugård då några två vääääligt jobbiga sthlmtjejer gick på, de satte sig såklart bakom mig, men jag kommer tillbax till dem senare,
Nu hände nämligen det roligaste, bussen åkte iväg och då kom två till tjejer spingande från gymnasiet och då stannade bussechaffören mitt på vägen och plokade upp dem med! 
De två flickorna steg på, tackade och gick och satte sig och nu vart den gula tanten i farten, "åhh, vad snäll du är" sa hon till chaffören nu borde flickorna sjungt "en busshafför, en busschafför och undrade samtidigt om han hade hört den sången förut? Busschaffören sa lite buttert jaa, men ingen har sjungit den för mig. Och nu vart det liv i den gula tanten kan ni räkna med, hon vart förskräkt att ingen hade sjungit den för honom, han som var så snäll och exemplarisk, sagt och gjort, snart satt den gula tanten där med en väldigt hög och operaktig stämma och sjöng så att hela bussen hörde "En busschafför, en busschafför, det är en glad ung man med glatt humör"
Efter att tanten hade slutat att sjunga vart deras konversation lite spännd, båda satt där med röda kinder och sa ingenting! xD
haha asså det här var det roligaste jag varit med om på en buss, och inte nog med den gula tanten och busschaffören, de två sthlmtjejerna som satte sig bakom mig satt och prata om vem av dem som var mest fjortis! :O asså jag höll på att dööö, där satt två extrema fjortisar, med världens stockholmska och snacka om vem av dem som var mest fjortis xD De kom fram till att den av dem som satt och tugga tuggummi med sveriges största smackande var mest fjortis! haha asså den här resan asså, den skulle du vart med på! xD

När jag kom fram till stan var det också helmys med vännerna, var lite i träggårn och så! Sen vart det att åka hem och se på eurovision, norge krossa allt, men jag förstår inte riktigt varför, det var väl kul med norsk seger, finska andraplats och "svensk" azerbaijansk tredjeplats! Men vad är det som är så bra med norges låt? aja.. xD lördagen var iaf underbar.

Dagen idag har vart lite segare, är sjukt trött, borde plugga masser man har bar pluggat jätte lite hitills. Min syrras barn Jesper, fyller 2år idag med så vi har firat honom lite, käkat tårta o så! Dessutom är det norges nationaldag så vi får väll hälsa till alla grannar och ellen xD Min syrra och henns familj åkte hem nyss så nu är det lugn och ro igen...

Kram

Kommentarer
Postat av: Josefine

hahahahahahaahahahahahahaha, jag döööööööööööööör! XD jag hade skrattat ihjäl mig om jag var du xD

2009-05-17 @ 21:05:47
URL: http://jossejosefine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0