läsvärt flumminlägg

Nu har jag precis kommit hem från en härlig och sorglig dag i stan! Har som sagt vart och hjälpt maria och chris att flyttstäda tillsammans med ett härligt gäng folk! haha så roligt har det aldrig vart och städa förr! :P När vi hade städat "klart" så fick vi belöning, pizza, gött. Dock sveriges sämsta pizzeria med sur pizzasallad och griniga gubbar! xD ingen kebbabsås fick man heller :P aja, sen vart det ett väldigt sorligt avslut vid tage! Stog där och kramdes och snacka och snyfta ett tag, det komer bli så himla  tomt utan dom här i stan! :( men på sportlovet då kommer vi till London! :D ii, längtar redan :P

Igårkväll kom josse och jag på att vi ska skriva en bok, "hattstugan 2" haha xD
Det börja med att vi snacka om spågumman på facebook,
som jag och josse skrev i gårdagens inlägg på bloggen som har en fin look!
sen fortsatte vi och snacka om gubben och börja rimma, 
här får ni resultaten om ni inte sitter i dimma!



erik skriver:
"Nu ska du höra,
gumman kan både tuta och ....!
Hon är bra till mycke,
jag får akta så att jag inte mister hela ......!
Nu åter snarkar hon som en varg,
akta så att inte spågubben blir ...!
Gubben han sitter nämligen under din säng,
han bor där med sitt gällivare....!"

erik skriver:
"Gubben min är inte rolig,
liksom en regnig himel inte är .....!
Akta så att han inte snor din kudde,
han tog nämligen min son .....!"

josse skriver:
Nej här ingen gubbe finns,
bara en stilig .....!
Jag tror bestämt att jag måste sova,
men det är inget jag kan ....!"

erik skriver:
"Om han tar den under natten,
måste du genast hämta blött ......!
Gubben avskyr nämligen att bada,
hans pilserkorv är nämligen het som lava!
(bada och lava = nödrim)
Om korven doppas och blir blöt,
kommer gubben aldrig mer bli socker...!"

josse skriver:
"Men om jag eh hämta vatten hinner,
tror du att min kudde försvinner?
För utan den jag ej kan sova,
det är i alla fall en sak jag kan ....!
Jag tror jag fick en ny idé,
jag kan ju sparka pilsnerkorven sne!
Då förhoppingsvis blir gubben ful,
och jag får till och med ha lite ...!"

erik skriver:
"Kyss din prins och sov så sött,
då kommer gumman och jag vakna .....!
En angenäm natt vi önskar er alla,
imorgon ska vi städa men inte äpplen .....!
Klockan 09.20 syns vi på bussen,
innan dess har du av prinsen fått ......!
I drömmen lever ni lyckliga på ett slott,
spelar bingo med varsin bingo....!
På faten serveras ärtor och fläsk,
samt potatis som smakar bäsk!"

josse skriver:
"Åh, vad härligt det låter,
tror du att prinsen redan kommer ....?
Annars jag inte till bussen vill gå,
utan i sängen stå (också nödrim)
Jag önskar dig och gumman en mysig natt,
men tag först av dig din ....!
Och det gäller att försiktig vara,
annars kan det bildas äkta ....!"
(fint rim josse, vara rimmar på vara! xD)

josse skriver:
"Ack, nu klockan midnatt är,
min kudde jag nu håller väldigt ...!
Godnatt lille erik och sov så gott,
så kanske du i drömen kan få vinna på min bingo....!"

Som ni märker hade josse och jag väldigt kul igårkväll! xD Men det måste läggas till att vi var väldigt trötta och flummiga! xD fast det är väldigt kul idag med.. xD Vad tror ni, blir det nån bok eller? ;) vi funderar även på längfilm sän ifalla boken blir en storsäljare! :)

/Kram kram


Kommentarer
Postat av: Josefine

hahahaahahahahah xD "hans pilserkorv är nämligen het som lava!" . Asså jag dör xD det är minst lika kul idag som igår!!! :D

2009-06-15 @ 16:47:55
URL: http://jossejosefine.webblogg.se/
Postat av: erik

hahahah xD jaaa! :O hahahahahahahhaha

2009-06-15 @ 18:48:21
URL: http://erikjosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0