midsommarafton

Glad midsommar på er allihoppa! :) Min dag kommer blir så svensk och härlig som den kan bli. Jag firar med hela pappas släkt i min farfars loge (obs: det finns inga djur där, farfar är pensionerad, så slipper sitta o var sin hästbox) precis som vi brukar göra varje år!

Så här kommer min dag se ut:
1. Sill och egensådd färskpotatis (fiskpinnar istället för sill för min del) blir middagen här hemma
2. Efterrätt, jordgubbar och mjölk så klart ^^
3. 15.00 bär det av till farfars loge där hela släkten är samlad
4. Fika i logen
5. Åka traktor och vagn för att plocka blommor
6. Göra en midsommarstång
7. Dansa runt midsommarstången
8. Gå tipspromenad (jag brukar göra tipspromenaden men nu har jag gått i pension så en av mina mindre kusiner har tagit över)
9. Stövel kastning och annat skoj
10. Allmänt mys med släkten
11. Grillning vid logen
12. Nu går vi hemåt
13. Lite fortsatt mys med mamma och pappa

Där har ni min midsommarafton 2009, eller jaa, det där har vart min midsommarafton ända sen 1992 men... xD och jag tror den kommer se ut sådär några år framöver med...

/Kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0