Städtanterna sitter klistrade mot väggarna på InfoKompGymnasiet

Glaaad idag med, skolan idag var ganska slapp, det värsta är när man kommer hem från skolan och måste plugga som en tok! På spanskan idag gjorde vi tacco, så himla gott, värd spanska lektion asså! (Y) På tal om plugga som en tok, det har jag gjort nu ikväll och igårkväll, har hållt på med den himla mvg-kompliteringen i rättskunskapen som är hur svår som helst, jag fattar typ fortfarande inget av den trotts att jag lyckats få ihop lite text om det iaf.. Har bara lite kvar som jag får ta immorn i skolan, har sovmorgon till 10 för att en kurs har slutat så då får jag passa på att åka in till skolan tidigt ändå för att plugga.

Eftersom att Taccospanskan drog ut på tiden lite fick jag springa för att hinna med bussen hem. Först kuta jag till hissen för att åka till skåpet, där såg jag att bussen redan stod på resecentrum så jag bara slängde på mig alla kläder och kutade iväg genom skolan och mitt i en korridor möter jag två städtanter, en städmopp och en skurhink... Det höll på att gå illa men jag hoppad över Golvmoppen, städtanterna tryckte upp sig så fint mot vägarna och skurhinken lyckades jag att gränsla för att inte landa rakt i den.
Springer vidare som att ingenting hade hänt trotts att städtanterna sitter som små frimärken mot väggarna, när jag kommer ut åker bussen precis från resecentrum, då är det bara att kuta tänkte jag, sagt och gjort jag började kuta up mot Vasavägen för att gå på där istället, springer över gatan och smart som jag är trycker jag på övergångställesknappen trotts att jag springer över mot röd gubbe, detta leder så klart till att bussen som kommer får rött trotts att ingen ska gå över, så nu fick jag riktigt god tid på mig att ta mig från korsningen till hållplatsen, behövde bara springa havlfort sista biten! (Y) Ibland är jag bra snabb..

När jag kom hem förundrades jag av hur fint det var hemma på landet, fullt med snö överallt, helmys! Snön föll och jag gick in och åt något som kan rekomenderas varmt, Vaniljglass med Hallon och Lime, såååå himla gott var det! (Y)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0