En helg i Linköping.

I helgen var jag hemma i Linköping och bara tog det lugnt, var på julmarknad på Ekenäs slott, va på auktion och fikade hos farfar, såg på Irene Huss med päronen, bakade cupecakes hos josse och skämde bort min pappa på farsdag. På måndagen passade jag också på att tjäna lite extrapengar som är välbehövliga inför julen, då blev det snickarbyxorna på och agera snickare med pappa och Linus hela dagen!

Helgens höjdpunkt måste ändå varit trerrättersmiddagen jag gjorde till min kära far, här har ni menyn.


Förrätt: Avokadosallad med knaperstekt baccon, körsbärstomater och pinjenötter på en bädd av babyspenat och ruccola toppad med en örtvinegrette.


Huvudrätt: Krämig jordärtskockssoppa med lätt brynta champinjoner, till detts serverades tomat och basilika focaccia direkt från ugnen.


Efterrätt: Cheesecake med en mild smak av citrus toppad med passionsfrukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0