Rätt svar: Jag vet inte!

Skit, nu har jag panik! Rättskunskapsprov imorgon och jag har typ inte börjat plugga! Jag hade värsta motivationen att plugga innan jag börja plugga men jag hade ont i huvet så jag lade mig för att vila typ en kvart eller nått när jag kom hem! Det visade sig vara farligt, jag somnade och vakna för typ två timmar sän! :O Nu har jag bara hunnit läsa igenom anteckningarna till provet en gång... :/

Har hört att klassfotona har kommit hem till vissa nu med, nervöst det med, ska man bli lika ful som vanligt på klassfottot är den stora frågan? Trolige, ja! Som vanligt får jag klassfottot senare än alla andra, fråga mig inte varför men det kanske är för att jag bor på landet och brevbäraren är seg.

Fick tillbaka spanskaproven idag med, fick iaf starkt vg så det. Spanska läraren var störd bara, hon hade rättat cp!  
På en fråga hade hon skrivit
Adonde ........?
........ en Malaga.
Där skulle vi fylla i luckorna, första luckan skulle vi skriva "vas" och i andra luckan skulle vi skriva "Voy" och komma på att hon hade skrivt fel och bytt ut "en" mot "a"! Alla hade skrivit "Vivo en Malaga", det är ju en korrekt mening men eftersom det skulle stått "a" istället för "en" fick alla fel! Smart, det ska jag tänka på till nästa gång jag har spanskaprov, det gäller att räkna med att hon har skrivit fel!

En annan fråga på provet var ett vykort som någon hade skrivit och så fanns det frågor till som vi skulle svara på! En fråga var om hon i texten tyckte om maten. I brevet hade hon skrivit om maten i början av texten när hon befann sig på ställe A men eftersom frågan om hon tyckte om maten var i slutet av frågeraden och frågorna stod i samma ordning som informationen i texten fanns skulle vi svara på om hon tyckte om maten på ställe B! Logisk va? NEJ! haha Eftersom det inte stod något om maten på ställe B så var svaret på frågan, "jag vet inte".

Kan avsluta med två citat från spanskaläraren:
"Vad det än monde va" - Vad betyder det där, är det svenska?
"Det finns många möjligheter men inga rätta svar" - Lärarens komentar till provfrågan om maten.

Förlåt för allt spanskatjat xD men var tvungen!

He det bäst /erik



Kommentarer
Postat av: elin den bästa

JAG DÖR. Vad fan är "vad det nu monde vara" xD Bulle och Råban kanske vet xD

2009-10-14 @ 11:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0