Dagens asså

Nu har jag druckigt pepparkakssmoothie och läst igenom rättskunskapshäftet inför provet på onsdag! Lite mys var det allt att plugga för en gång skull, smoothien var en höjdare måste jag säga, får börja ha det som pluggmys grej att dricka smoothie samtidigt!

Dagens bästa var "ju" på naturkunskapen idag. Jag stör mig nått brutalt på att våran lärare säger "ju" i varje mening! :O Nog om det, det var inte det jag skulle säga... Idag "pratade" stina, läraren, (läste innantill från sitt wikipedia papper) om svamp i underlivet och binikemaskar och annat härligt.
Frida hade typ panik för att det heter "svamp" i underlivet och att det uppenbarligen inte växer en kantarell där nere, hon kunde lixom inte först varför det hette "svamp" då.
Sen när vi pratade om maskar var det någon som sa "pormask" och så sa stina att det inte var en sådan mask utan att det var något annat. Då frågade jag henne vad pormaskar var då? Då fick jag ett fint svar från Stina som är lärare och borde vara kunnig, "Det är en sån där por som man får i ansiktet, en liten svart prick, den kan va liten, den kan va stor, man kan ha många, man kan ha få." Jaha, tänkte jag då, det visste jag inte xD jag visste ju vad det "va" men jag ville veta vad det egentligen var för något... xD Det där svaret jag fick visste jag ju verkligen inte redan, svaret kändes mer som en dikt eller nått, "Rosor är röda, violer är blå, smultron är röda och du är lika så!".

/erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0